gott nytt år

eller va man nu ska säga så här dags. nyårshelgen och nyårslägret var helt fantastiskt. de blev mycket vänner mycket vänner man int sett på lång tid. lite sömn. o allt annat som nyårsläger brukar medföra. :D camilla lekte gambia första kvällen och hon var otroligt skicklig. båda gångerna vann hon tillsammans med tommy. (sen orka vi int se vem av oss som va bättre de sku ha blivi ett evighetsprojekt.) sen de två andra kvällarna spela vi manhattan (basket) med gumiregler o de va helt mega skoj. :P och jag var faktiskt nästan riktigt bra på att pricka korgen förutom från långt avstånd. och när en viss underserjant var aningen elak med mig, fast ja va elak tillbaka så vi e kvitt. :D de farliga me den här sporten va att den blev så farlig. de ena ledde till de andra och vi som spelade blev fruktansvärt tävlingsinriktade och det som var menat som en lek blev till en tävling på liv och död.

camilla har aldrig riktigt förstått det här med högtider. och varför man måste fira en massa högtider. jag menar kom igen nyår de e en helt vanlig dag en helt vanlig kväll som vi bara har bestämt att nu tar vi ett nytt år ett år då vi ska lova en massa saker ett år då vi alla ska bli lyckligare smartare rikare mera berömda smalare hitta the-perfect-man och en massa andra saker. camilla har helt enkelt inte fattat vitsen med det men visst de e ett nytt år ett år då en massa saker kommer ske. camilla blir 18 och får körkort. camilla får flytta till det nya huset i och för sig på samma gård som de andra i familjen bor på men ett eget hus med kök/allrum wc sovrum och vinterträdgård jag menar kan man ha det bättre? sen kommer jag förhoppningsvis få åka till stockholm och london. vilket skulle vara skoj och lörorikt. sen blir de tysklandsutbyte vilket jag just nu är lite nervös inför eftersom att jag inte riktigt kan nån tyska och dessutom är jag ju en mycket blyg människa med. kanske inte alla har märkt men de e jag. förstås kommer ju Pieksämäki och det ser ja fram emot och det är en del av mig en del av mitt liv. en sak som helt enkelt hör ihop med mig. :D men i det stora hela kommer de vara ett år när jag blir äldre får mera kunskap umgås med mina vänner och tar en dag i taget mot en framtid man inte vet vad den kommer innehålla. summan av de ja försöker säga är att jag inte gillar högtider utan mening.

nyårslägret har fört med sig en sömnbrist. (räknade att jag sovit 12-13 timmar på tre nätter vilket inte är riktigt mycket) och tack vare denna trötthet var jag en zombie idag i staden när vi köpte tapeter till mitt rum och det var en stor sak att bara hålla sig på fötter och ta ett steg fram men tapeter hittade jag och de är riktigt fina. sen var vi även till mommos en vända för att hälsa på moster med familj som är hemma från åbo/pargas. riktigt skoj att se dem men man fick nog inte riktigt mycket vettiga saker ur mig men de kan man inget göra åt utan de mera seriösa samtalen kan vi säkert ha på söndag då även conny (mosters man) har lovat hjälpa mig med den historiska bildkavalkaden som skulle vara inlämnad innan jul. måste leta fram den och komma ihåg att ta med den till mommo. :D 

idag åkte även camillas goda vän emma iväg till indien via frankrike för att spendera ett halvt år där för att hjälpa såna som inte har de lika bra som andra. emma spenderar natten i paris och camilla hoppas verkligen att allt ska gå bra för emma vännen nu när hon är där borta. och därför kommer de kanske komma upp en massa randomfoton på facebook i framtiden så att emma ska kunna se vad vi hennes vänner håller på med denna vår. allt gott önskas emma!

efter att ha sett två avsnitt utav gossip girl tror jag att jag anser mig besegrad av min trötthet och den trötthet mina suddiga ögon känner, kommer jag nu riktigt snart att lägga mig i min sköna säng och sova tills nån väcker mig med buller och brak imorgon och det är dags att sätta upp mina fina tapeter.

så camilla önskar världen ett mycket gott nytt (fr****ng) år och dessutom säger hon godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0