rippisaknad

camilla har nu varit på rippiläger en vecka med de underbaraste ledare man bara kan tänka sig. konfirmanderna de var riktigt söta de med. :D

efter en vecka med fasta rutiner och en som visslar varje gång man skall göra något blir det lätt lite förvirrat när man kommer hem. idag t.ex. glömde jag bort att äta något alls innan jag for iväg till staden och där åt jag två glassar. så allt jag åt före kl. 5 idag var glass. oj. men sen när jag kom hem vankades det sallad och potatissallad som sluppit av från idas konfirmationskaffe.

jag lider av en sömnbrist som heter duga. jag är redan döslut denna dag och jag hade kunnat vandra i sömnen i staden om det inte vore för det att jag skulle vara rädd att gå rakt in i någon. så jag höll mina ögon öppna för säkerhetsskull.

camilla borde börja läsa på studenten men det är inte så roligt. men hon lånade en finsk, en tysk, en engelsk och en svensk bok när hon var till biblioteket denna dag så hon är hårt på gång med att lära sig lite mera saker nu. :D
finskan kommer ju kanske inte att gå så bra men bara det blir godkännt så känns det bra.

är det patetiskt att räkna en massa matematik mitt i sommaren? camilla funderar hårt på att ta fram en matematikbok bara för att sätta sig ner i solen ta fram älskade grafräknaren äta lite glass och sitta och njuta medans man räknar tal efter tal. jag kan väl räkna mig till denna nördkategori. :P men det har camilla ingenting emot att göra heller.

idag har camilla beställt efter ett nytt objektiv. <3 hoppas att det kommer fort bara så att camilla får börja leka med det.
sen när lönen dimper ner ska hon ta en runda till vasa och köpa en haglöfsjacka

och eventuellt lite andra saker till fjällvandringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0