tisdag fö visst e de tisdag.

e de faktiskt tisdag idag? denna sketna dag som kunde ha blivit något bra. men om något går fel redan på morgonen är det lätt hänt att hela dagen helt enkelt skiter sig. alltså. kl 8.45 kommer min syster in i mitt rum och frågar vänligt (?) om jag inte skall till skolan. min hjärna slår helt slint och det blir tomt som i en tomburk. jag tänker och tänker men jag kan bara inte komma på vad det är för en dag. så jag frågar min syster och ja det är tisdag idag hurra.

väl i skolan efter att ha missat min religion 3 lektion så står en vänlig herr varg i korridoren och delar ut matteproven som för många människor skulle visa sig vara mycket depprimerande. men de kanske är ett i-lands problem att var sur och tvär bara för att man fick dåligt i ett matteprov.. men har man satt opp mål som man vill nå och man missar dem rejält så förstår ni att hela min dag bara vände och blev helt skit. eller ja den gick från dålig p.g.a. försovningen till att vara helt mega-jätte-mycket dålig p.g.a. mycket illa resultat i ett ynka matteprov. men det felet kan kanske ännu rättas till.

pojken p vet inte om att jag tycker om honom. ta dig i kragen och få ändan ur vagnen och gör något åt det.

men en ny dag kommer imorgon med nya möjligheter. så nu kommer jag bara gå och lägga mig ner i min säng, dra täcket över huvudet och inte stiga upp förrän väckarklockan ringer imorgon bitti på rätt tid så att jag hinner i tid till skolan åtminstone imorgon. och kanske jag t.o.m skall ta cykeln till skolan men de får bli morgondagens bekymmer. gonatt
//maeve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0