skriven-på-tåget-upplagd-hemma-blogg.

Camilla sitter nu på tåget och kommer uppdatera sin blogg när hon kommer hem (alltså är jag hemma nu när du läser dett.) camilla har rest till och från Helsingfors och hunnit vara där allt på bara 12 timmar. Halleluja. NOT. Camilla e trött på tåg men mest trött e hon nog på alla de tusen skolsaker som ska vara klara imorgon bitti. Vilket betyder att jag antagligen måste göra mera när jag kommer hem. Men byapresentationen e klar och om jag får säga det själv blev den ganska snygg och profsig. Vi får ju sen se vad de andra tycker imorgon när jag visar den åt dem. :)


camilla sitter egentligen och skriver på sin tyska "uppsats" om sig själv som hon sen ska skicka iväg till tyskland och tysklandsutbytet. HJÄÄÄLP. Efter 2 perioder utan tyska är mina kunskaper inte riktigt vad de brukade vara. Men förhoppningsvis ska de väl smörjas upp och jag klarar hela grejjen galant. Camilla tror att hon ogillar långsamma människor. Människor som helt enkelt bara måste gå mitt i vägen framför en utan att flytta på sig när man försöker komma om dem. Och dessutom går de i samma takt som en snigel. Men man vet ju aldrig det kanske är deras dolda talang och då måste de väl ha rum att utveckla den nånstans utan att folk blir irriterade på dem. Men det är så svårt helt enkelt. Speciellt när man själv vill gå snabbt. Men de e ju inte ett problem i mindre städer och byar eftersom det inte finns så många människor där. :D t.ex. Purmo.




Igår var det lucia och det märktes kanske inte så mycket. Camilla tog sig en förtjänt sovmorgon och sov till halv 2. vet inte när det skulle ha hänt senast men. De kompenserades ju av min tidiga uppstigning idag för Helsingforsresan. Camilla var tillsammans med den kvinnliga delen av familjen och titta på den vackra lucian Sofie. (Grattis på födelsedagen!) det var en mycket stämningsfull lucia och ett mycket vackert program i Nykaabi kyrka. :)



nu e de bara att bita ihop och fortsätta med tyskan sen kan hon kanske belöna sig med nån film eller nåt. Men tåget borde nog komma hem snart för nu kom vi till Seinäjoki. HURRA!


sofie som lucia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0