fem heta gräsklippningstips.

sommaren e nu här och camilla har börjat på ett av sina jobb för sommaren: gräsklippning. gräsklippning är inte direkt svårt men efter att ha gjort det hela förra sommaren känner jag att jag kan dela med mig av min kunskap. :D så njut:

1. ta med dig: 
-mp3 (kom också ihåg att ladda den innan så att den inte tar slut mitt i gräsklippandet så du blir ensam med dina tankar)
-vatten ( utan vatten dör man av törst och det känns mycket tyngre när man inte kan ta vattenpauser)
-mössa (verkligen viktigt när det är soligt annars blir ens knasiga huvud ännu mera knasigt. 

2. se till att du har tillräckligt med tid så du inte behöver stressa över gräsmattan det ger inga fina minnen och du blir bara 
    stressad då är det mycket bättre att i stilla mak gå över den med musiken i öronen.

3. dela in gräsmattan i olika avdelningar så känns det som en mycket mindre gräsmatta.

4. skaffa dig rutiner klipp gräsmattan på liknande sätt gång efter gång på så vis lär du dig en snabb väg och du blir bra på          att  se hur mycket som det är kvar att klippa. det ger en bättre helhetsbild. 
5. kom ihåg bekväma skor. för annars kommer dina fötter att må som en bajskorv som fastnat i avloppet. 

men om du kommer ihåg allt detta så kommer gräsklippningen att gå som galant och du hinner knappt börja innan hela gräsmattan är klippt. :D 

lycka till. 

okej tydligen vill ingen bild fastna men ni kan ju föreställa er en. :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0